Често задавани въпроси

Как да разбера кога ще пристигне пратката ми?

Когато подателят предаде пратка на Спиди и тя бъде обработена, ще получите съобщение с линк (Смарт Контрол), където ще намерите информация за доставката, включително дата на доставка.
За пратки до адрес получавате и 60-минутен часови интервал за посещението на куриера в деня на доставка.

Може да следите местоположението на пратката си по всяко време чрез номера на товарителницата на нашия сайт.

Ако има създадена Спиди товарителница, но пратката все още не е изпратена от подателя, то информация за дата на доставка не може да Ви бъде предоставена.

В какъв срок мога да получа пратката си от офис на Спиди преди да се върне към подателя?

Стандартният срок за получаване на пратка, подготвена за получаване в офис на Спиди, е 7 календарни дни.
Ако не вземете пратката в този срок, тя ще бъде върната на подателя.
За да проверите точния срок на съхранение на Вашата пратка, може да отворите линка в съобщението за доставка (Смарт Контрол), където ще откриете пълна информация за него.

Как да проверя работното време или адреса на даден офис/автомат на Спиди?

Информация за актуално работно време и адрес на всички офиси и автомати на Спиди е налична по всяко време на сайта на Спиди, на този линк: https://www.speedy.bg/bg/speedy-offices-automats

Ако имате да получавате пратка от офис/автомат, отворете линка Смарт Контрол от съобщението - там се съдържа работното време на конкретния офис/автомат.

Какво се случва, ако при доставка на пратка, куриерът не успява да се свърже с получателя по телефона?

При посещение на адреса за доставка куриерът позвънява на посочения в товарителницата телефонен номер на получателя. Ако успее да се свърже с него, съгласува дали клиентът е на адреса към момента, дали да бъде направен нов опит за доставка или пратката да бъде пренасочена към офис/автомат на Спиди. Ако куриерът не успее да се свърже с получателя по телефона, пратката се насочва към най-близкия офис на Спиди. Получателят може впоследствие да заяви повторно посещение за доставка на пратката на адрес чрез Смарт Контрол (линка в съобщението за доставка) или на телефон:
- 1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори;
- 0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи.

Мога ли да променя часовия интервал за доставка на адрес?

Предикт e предварителна безплатна информация за 60-минутен интервал на посещение на адреса, която се предоставя на получателя в линка от съобщението за доставка. Промяна на часовия прозорец от страна на получател или подател не е възможна.

Ако отсъствате от адреса в обявения 60-минутен интервал, имате възможност да пренасочите пратката към удобен за Вас офис/автомат на Спиди или да отложите доставката за следващ ден директно чрез линка от съобщението – Смарт Контрол.

Мога ли да пренасоча пратка и да я получа на друг адрес?

Пренасочването представлява промяна на предварително посочените от подателя данни за получателя и адреса на доставка. Може да пренасочите пратката си бързо и лесно към друг адрес или удобен за Вас офис/автомат на Спиди чрез Смарт Контрол – линка, съдържащ се в съобщението за доставка.

Друг начин да пренасочите на пратка е чрез обаждане на телефон:
1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори
0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи

Какво е Смарт Контрол?

Смарт Контрол е линк, който получавате за очаквана пратка в съобщението, изпратено на имейл, SMS или Viber.
Чрез Смарт Контрол линка имате различни опции, с които удобно може да управлявате доставката – пренасочване до офис/автомат; промяна адреса на доставка; отлагане на доставката до 2 дни. В Смарт Контрол линка се съдържа много допълнителна информация – кой е подател; има ли наложен платеж, който дължите; кой заплаща куриерската услуга;  как може да заплатите куриерската услуга и/или Наложения платеж – в брой или с карта на ПОС терминал; срок на съхранение на пратката в офис; адрес и работно време на офиса и много други.

За повече информация: https://www.speedy.bg/bg/smart-control

Възможно ли е друг да получи моята пратка от офис на Спиди? Как?

Да, възможно* е. Необходимо е лицето да предостави номера на товарителницата, ПИН-кода от съобщението за доставка и документ, удостоверяващ самоличността му.

*Важи за случаите, когато по пратката няма заявено изискване от подателя за лично предаване на получателя.

Как мога да изпратя пратка от адрес?

Необходимо е да направите заявка за посещение от куриер. Това възможно чрез:
- Уеб-модула MySpeedy след като сте подготвили товарителница за пратката в него. MySpeedy изисква регистрация на потребителя;
- Обаждане на телефон: 1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори; *7001 – кратък номер за заявка за куриер (за всички мобилни оператори); на телефон 0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи.

 

Как мога да изпратя пратка от автомат на Спиди?

За да изпратите пратка от автомат на Спиди е необходимо да сте регистриран потребител в MySpeedy и да създадете товарителница. Ако сте физическо лице, трябва да изпратите заявка за валидиране на имейл: [email protected] преди да генерирате товарителница. Повече информация е налична тук.

Как мога да получа пратка от автомат на Спиди?

За да получите пратка от автомат на Спиди е необходимо да разполагате с ПИН код, който ще Ви бъде предоставен от нас в SMS/Viber съобщението за доставка. Срокът, в който можете да получите вашата пратка от автомат, е до 3 дни след получаване на съобщението. Повече информация и инструкции може да намерите тук.

По какви начини мога да платя куриерската услуга? Мога ли да платя с карта при получаване на пратка на адрес?

Пратката може да бъде платена от подателя или получателя в брой при изпращане/доставка на пратката.
Освен в брой, куриерите на Спиди приемат и плащания с банкова карта, които се осъществяват посредством ПОС-терминал.

Куриерската услуга за пратки, изпратени от/до автомат, се заплаща винаги с банкова карта на ПОС-терминала на автомата.

Мога ли да получа наложен платеж в офис, различен от този, от който съм изпратил пратката? Изплаща ли се наложен платеж в събота?

За пратки, изпратени от офис на Спиди, суми от Наложен платеж до 500 лв. могат да бъдат получени от всеки удобен офис на Спиди. Изплащат се всеки работен (банков) ден – от понеделник до петък, като получателят на сумата (подателят на пратката) получава уведомление от Спиди. В съботни дни и в небанкови дни, работни за Спиди, наложени платежи не се изплащат.

Суми от Наложен платеж могат да бъдат изплатени и по банкова сметка на подателя. При подготовка на товарителница само през онлайн-приложенията на Спиди – MySpeedy или Спиди Маркет, подателят може да изпише банковата сметка, по която да бъде преведена сумата от наложен платеж.

Какъв е срокът за получаване на наложен платеж от офис на Спиди?

Срокът за получаване на суми от Наложен платеж от офис на Спиди е до 30 дни след датата, на която сумата е трябвало да бъде взета. След този срок, сумата се архивира и за да я получите е необходимо да се свържете с нас предварително като заявите ден, в който ще посетите офис на Спиди за получаване на парите.

Какво е обемно тегло и как се калкулира тарифното тегло на пратката?

Всяка пратка има физическо и обемно тегло.
Физическото тегло е теглото на пратката в килограми.
Обемно тегло се изчислява по формулата Ширина x Дължина x Височина на пакета в метри, умножено по 200, т.е. 1 m³ = 200 кг.
Тарифно тегло е теглото, по което пратката се тарифира от Спиди и се определя, отчитайки по-голямото от физическото и обемното тегло на пратката.
Пратки с физическо тегло до 20 кг с услуга Стандарт 24 часа не се таксуват по обемно тегло (1 m³=200 кг), освен ако последното не надхвърля 50 кг. Препоръчваме да използвате Спиди калкулатора за определяне на цена на куриерската услуга или бутон „Изчисли цена“ в MySpeedy.

Примери:

  • Пратка с физическо тегло 15 кг и размери: 0.3х0.5х0.25 м има обемно тегло 7.5 кг (3х0.5х0.25х200=7.5). Тя ще бъде тарифирана според физическото си тегло, защото то е по-голямо от обемното;
  • Пратка с физическо тегло 15 кг и размери: 0.5х0.55х0.45 м има обемно тегло 24.75 кг (0.5х0.55х0.45x200=24.75) .Тя ще бъде тарифирана според физическото си тегло, защото то не надхвърля 20 кг;
  • Пратка с физическо тегло 15 кг и размери: 0.85х0.50х0.60 м има обемно тегло 51 кг. (0.85х0.5х0.6х200=51) и ще бъде тарифирана спрямо обемното й тегло, защото то надхвърля 50 кг.

Защо цената на пратката се разминава с очакваната от мен?

Към основната цена на куриерската услуга могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от точните параметри на пратката (тарифно тегло, коректен адрес на получателя, взимане от адрес, доставка до адрес) или избрани допълнителни услуги от подателя при изпращане на пратката. Например: Наложен платеж, Обявена стойност, Доставка в събота и други.

Пълна информация и цени на тези допълнителни услуги са налични на нашия сайт: https://www.speedy.bg/bg/additional-services-for-shipments

Ако при измерване на пратка в наш склад бъде установено разминаване между декларираното тарифно тегло на пратката и действителното ѝ тарифно тегло, цената на куриерската услуга се преизчислява автоматично спрямо действителното измерено тарифно тегло.

Какво е допълнителна услуга?

Допълнителната услуга е опция към основна куриерска услуга. Например: Наложен платеж, Обявена стойност, Доставка в събота, Отвори/Тествай и други.
Допълнителната услуга не може да бъде използвана самостоятелно и цената ѝ винаги се прибавя към цената на използваната основна куриерска услуга или се таксува в отделна последваща товарителница (Обратна разписка, Обратни документи, Обратен амбалаж, Обратна пратка). Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

Как мога да подам сигнал или да предявя рекламация?

В Спиди следим качеството на услугите, които предлагаме. Ако искате да подадете сигнал, свързан с изпълнението на услугите ни, или рекламация, изпратете ни електронно съобщение до имейл адрес: [email protected] или посетете офис на Спиди, където собственоръчно да опишете случая. Може да изпратите писмен сигнал и до адреса на Спиди.

Спиди проучва случая и в срок от един месец за вътрешните пратки и три месеца за международните пратки ще бъдете уведомени писмено за резултата от извършената проверка.

Как да получа фактура за извършена куриерска услуга?

Фактура се издава в момента на заплащане на услугата. Можете да я изискате от обслужващия Ви куриер. Клиентите, сключили договор със Спиди, могат да достъпват своите фактури от Електронни фактури или да ги получават като пратка.

Задължително ли е пратките да бъдат опаковани в опаковки на Спиди

Не е задължително, но е препоръчително.
Надеждната опаковка на пратките е важно условие, увеличаващо сигурността им по време на транспортирането им.
В случаите, когато използвате плик на Спиди, неговият уникален номер ще бъде изписан в товарителницата, с която пътува пратката.
Повече информация и съвети за опаковане на пратки е налична тук: https://www.speedy.bg/bg/packaging

Как мога да върна DHL пратка чрез Спиди?

Имате DHL пратка за връщане и разполагате с номер на DHL товарителница за връщане? Моля, проверете номера на товарителницата на нашия сайт в секцията Проследи пратка.

При налична информация на сайта ни, може да посетите всеки офис на Спиди и да предоставите номера на DHL товарителницата, за да върнете пратката безплатно.

Ако в секцията Проследи пратка няма налична информация за въведения от Вас DHL номер за връщане, може към момента на проверката все още да не ни е предоставена информация от DHL или Спиди да не е номинираният куриер за връщане на Вашата пратка.

Ако не разполагате с номер на DHL товарителница за връщане, моля свържете се с фирмата-подател, за да Ви бъде изпратена такава.

При допълнителни въпроси по темата можете да ни пишете на: [email protected]