Често задавани въпроси

Какво е допълнителна услуга и как се използва тя?

Допълнителната услуга е опция към основна куриерска услуга. Не може да бъде използвана самостоятелно. Цената ѝ винаги се прибавя към цената на използваната основна куриерска услуга.

Може ли да се пренасочи пратка и да се получи на адрес различен от посочения в товарителницата?

Пренасочването е процес по промяна на предварително посочени от подателя данни за получател и адрес на доставка. За пренасочването са нобходими номер на товарителница и код за пренасочване. Кодът за пренасочване се съдържа в SMS, с който Спиди уведомява получателя да очаква пратка. Може да се извърши чрез страницата на Спиди или чрез обаждане на тел. 0 7001 7001. Заявителят на пренасочването заплаща услугата по пренасочване, ако е дължима такава.

Какви са сроковете за доставка на пратки?

Сроковете за доставка са различни за всяка една услуга и са описани в съотвените страници на услугите. Промяна в срока на доставка може да има, ако населеното място на получателя е с график на обслужване.

Какво се случва, ако при получаване на пратка, куриерът не открива получателя на посочения адрес?

След като куриерът не открие получателя на посочения адрес се обажда по телефона на посочения в товарителницата телефонен номер на получателя. Ако успее да се свърже с него, съгласува дали да бъде направен нов опит за доставка или да бъде пренасочена пратката. Ако куриерът не успее да се свърже с получателя, се свързва с подателя на телефона посочен в товарителницата и се уговаря дали пратката да бъде пренасочена, върната или доставена в друг ден. Когато куриерът не открие получателя и подателя, връща пратката в офис на Спиди. Повторен опит за разнос се извършва след съгласуване с получателя.

Как може клиент да заведе рекламация?

Клиентите могат да подадат рекламация на телефон 0 7001 7001 или във всеки офис на Спиди. Същата се приема само на хартиен носител в свободен текст, като се обозначава с входящ номер. Копия на рекламацията и товарителницата, с която тя се изпраща до офис, разглеждащ рекламацията, се предоставят на клиента. Рекламацията се разглежда съгласно посочените в Общите условия на Спиди срокове.

Как се получава фактура за извършена куриерска услуга?

Фактура се издава в момента на заплащане на услугата. Клиентите, сключили договор със Спиди, могат да свалят своите електонни фактури от сайта на Спиди или да ги получават веднъж месечно с куриерска услуга.

Как може да се заяви куриер, за да се изпрати пратка?

Можете да заявите куриер:
- на телефон 0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи; 1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори; *7001 – кратък номер за заявка за куриер (за всички мобилни оператори)
- чрез страницата на Спиди

По какви начини може да се заплати куриерската услуга?

Пратката може да бъде платена от подателя или получателя в брой в офис на Спиди. При наличие на сключен договор със Спиди може да бъде заплатена и по банков път.

Как се проследява движението на една пратка?

Проследяването движението на пратка се извършва посредством номер на товарителница. Можете да използвате страницата в сайта на Спиди за проследяване на пратка.

Задължително ли е пратките да бъдат опаковани в опаковки на Спиди?

Не е задължително, но е препоръчително. Надеждната опаковка на пратките е важно условие, увеличаващо сигурността им по време на транспортирането им. В случаите, когато използвате плик на Спиди, неговият уникален номер ще бъде изписан в товарителницата, с която пътува пратката.

Какво означават "Обемно" и "Калкулационно" тегло?

Обемното тегло на пратката се изчислява по формулата Ширина x Дължина x Височина на пакета в метри, умножено по 200, т.е. 1 = 200 кг.
Калкулационното тегло се определя като се отчита по-голямото от реалното и обемното тегло на пратката.