Спиди използва бисквитки

Прочетете повече тук Ясно, затвори

Премини към главното съдържание

За компанията

История и дейност

Спиди е най-голямата българска компания на пазара на куриерски услуги с пазарен дял от 32%. Компанията е основана през 1998 г. и от създаването си досега се развива до корпоративна структура с над 1100 човека персонал и над 700 транспортни средства.

Спиди обслужва над 700 000 клиента и 12 млн. пратки годишно, което е възможно благодарение на логистичната мрежа, покриваща 100% от територията на страната. Компанията разполага и с най-развитата IT инфраструктура на куриерския пазар в България.  Спиди доставя пратки не само на територията на България, но и до всяка точка на света, благодарение на партньорството с DPD – най-голямата мрежа за сухопътни доставки в Европа. Външният пазар осигурява около 8% от приходите на компанията, като този дял се удвоява в последните години. За отличните резултати допринесе и въвеждането на услугата Express Balkans – единна тарифа за българския, румънския и гръцкия пазар.

През годините куриерските и логистичните услуги на Спиди се превръщат в синоним на бързина, сигурност и качество. Спиди е първата българска куриерска компания, внедрила система за управление на качеството и сертифицирана за това. И до днес ежегодно Спиди успешно преминава ресертификационен одит по ISO 9001:2008.

През ноември 2012 г. Спиди излезе на Българската фондова борса и по този начин първа в бранша придоби публичен статут.

Компанията непрестанно инвестира в иновации, подобрение на качеството и развитие на нови продукти и услуги, които помагат за оптимизиране на бизнеса на клиентите.


Нашите цел и визия

Основна цел на Спиди е да запази водещата позиция в областта на куриерските услуги на вътрешния пазар, да се превърне в регионален лидер в куриерския бизнес на Балканите, да отговаря на потребностите на клиентите си и да поддържа имидж на социално отговорна компания.

Нашата мисия

Подпомагаме успеха на нашите клиенти с доставката на всяка пратка. Спиди работи, за да осигурява нови възможности и перспективи за бизнес развитие на своите клиенти. Най-голямата българска куриерска компания притежава потенциал, опит и ноу-хау, предлага иновативен подход и оптимални решения на своите партньори и клиенти. Основният корпоративен фокус на Спиди е в посока да продължи устойчивата тенденция за бизнес растеж чрез увеличаване на пазарния дял в куриерския бранш, предоставяне на все по-качествени и конкурентоспособни решения и услуги, успешно реализиране на проекти и поддържане на високи нива на удовлетвореност на клиентите.

Корпоративна устойчивост

Спиди разглежда развитието на корпоративната устойчивост като своя основна цел, заложена във фирмената ценностна система като формулира дългосрочни стратегии в социално, екологично и икономическо измерение и създава ползи за клиенти, служители и потребители, като доставя продукти и услуги с отговорна грижа за хората, ресурсите и околната среда. Цялата инфoрмация за нашата зелена мисия може да намерите на нашия сайт:  www.speedygoesgreen.bg

  • Eлектроавтомобили без вредни емисии.

    Убеждение на Спиди е, че бъдещето на градския превоз на хора и товари е в електромобилите – както заради чувствително по-ниските разходи, така и с оглед опазване на околната среда. Закупуването на 18 електромобила Renault Kangoo Z.E. в края на 2013 г. превърна най-голямата българска куриерска компания в една от първите компании в цяла Европа, която предприема подобна иновационна инвестиция. През 2014 г. електромобилите на Спиди спестиха 11.5 тона вредни емисии и дадоха скромен принос за подобряване на градската среда. През юни 2014 г. Спиди стана член на Зеления кръг на сп. Мениджър, който обединява социално отговорни компании в областта на опазването на околната среда.

  • Биоразградими пликове за опаковка на пратките.

    Предлаганите пликове за опаковка на пратките са изработени от полиетилен с добавка за ускорено разграждане по технологията polydergalax на Epi Global. В процеса на производство не са използвани вещества и оцветители, съдържащи токсични тежки метали като олово, кадмий и живак. Пликовете могат да се използват многократно и подлежат на рециклиране. В свободно състояние материалът се разгражда за много по-кратко време от обикновените пластмасови торбички. По този начин се запазва качеството и сигурността на клиентските пратки, като се намалява вредното въздействие на опаковките след употреба. В предвид на непрестанно нарастващия обем на дейността, тази стъпка ще направим бизнеса на Спиди по-приятелски към околната среда.

  • Рециклирана хартия и Paperless решения.

    От лятото на 2014 г. фирменият бюлетин „Спиди прес” се печата на 100% рециклирана хартия CYCLUSPRINT. Бюлетинът ежемесечно информира клиентите и служителите на компанията за новините, събитията, услугите и проектите на бизнеса и извън него. В отделите, в които работата е свързана с обемна печатна документация, вече разработват и успешно въвеждат Paperless решения за електронно управление на работния процес, с което драстично намаляват използването на печатни материали. В края на годината компанията разработи и портала Speedygoesgreen.bg, който обединява всички еко и социални инициативи на Спиди, а наред с това дава ценни съвети за това как да водите природосъобразен и здравословен начин на живот.

  • Спиди търси таланти.

    Една от основните цели за компанията по отношение на човешкия капитал, продължава да бъде откриването, привличането и задържането на талантливи млади хора, които имат мотивация да се развиват професионално в България. Кампанията „Спиди търси таланти“, която Спиди провежда от 3 години, предлага на избраните кандидати обучение, професионално развитие, добра стартова заплата, ментор, който да ги напътства, индивидуален план за развитие и постоянен трудов договор. Проектът комбинира най-добрите световни практики, използвани за развитие на човешките ресурси. Придобиването на истински практически опит, обучения и менторство залягат в основата на методологията, използвана за откриване и развитие на талантите.

  • Развитие на човешкия капитал в Спиди.

    Спиди полага усилия и подпомага развитието на служителите си чрез набор от инструменти, включващ оценка след изпитателен срок, годишна оценка на представянето, текущо обучение, подобряване на квалификацията и стимулиране на служителите чрез разнообразни мотивационни програми. Като отговорен работодател, за Спиди здравето и безопасността на служителите са основен приоритет. През 2014 г. компанията финализира проект по Оперативна програма „Подобряване условията и осигуряване на безопасен труд в Спиди“ на стойност 170 хил. лв. Проектът цели подобряването на условията на труд, спазвайки нормите и изискванията на закона. Бе закупено специално работно облекло, обувки и лични предпазни средства за служителите в Спиди както и специална подопочистваща техника.

  • Социална отговорност и подкрепа - Спорт.

    През последните години Спиди редовно реализира инициативи с финансова подкрепа в сферата на младежкия спорт: Финалите на Ученическите игри по лека атлетика (в размер на 10 000 лв), организирани от Министерството на младежта и спорта и Българската асоциация спорт за учащи; Спортен клуб „Сатурн” – Пловдив на първото Европейско първенство по спортно джу джицу, както и Коледния турнир по волейбол за момичета до 13 години в гр. Пловдив. Усилията на компанията в тази посока бяха отличени по време на Годишните награди за отговорен бизнес през 2014 г, организирани от Българския форум на бизнес лидерите. Спиди беше номинирана за категорията „Инвеститор в човешкия капитал“ и бе наградена с трето място в категорията „Инвеститор в знанието” с кампанията „Спиди инвестира в млади таланти”.

  • Социална отговорност и подкрепа - Наука и образование.

    В сферата на научната дейност Спиди подпомогна проект на колектив от катедра „Стопанска логистика“ в УНСС с ръководител доц. д-р Мирослава Раковска. Университетският проект на тема „Съвременни аспекти в развитието на логистичния сектор в България” бе финансиран от фонд „НИД на УНСС“ и съфинансиран от Спиди. За поредна година подпомагаме (в размер на 10 000 лв.) и Националния отбор на България по математика за девойки. По традицията „Да разнесем знание“, датираща още от 2005 г. тази година съвместно с Геопост и по повод 24 май – Деня на писмеността, Спиди дари и достави френска и българска литература на училища в България и Франция.

  • Благотворителна дейност.

    През 2013 г. Спиди участва и в редица благотворителни акции, сред които „В подкрепа на пеперудените деца“, дарения за SOS Детски селища и за Национален фонд „Св. Никола”. Компанията осигурява финансова подкрепа и за пролетното почистване на София, организирано от Столична община. Компанията осигури безвъзмездно транспортиране на помощи до засегнатите от природни бедствия райони на Варна, Добрич, Враца и Мизия. Спиди се ангажира безвъзмездно с доставката на календарите на Сдружение на родителите на деца със Синдром на Даун в цялата страна. Спиди спонсорира и театралната постановка на Елин Рахнев „Свалячи.

Защо Speedy

  • Най-голямата българска куриерска компания
  • Синоним за бързина, сигурност и качество
  • Изключително висока познаваемост на бранда
  • Благоприятни ценови условия
  • Постоянна двустранна комуникация с клиентите
  • Eфективна логистична схема
  • Най-развита ИТ структура в бранша
  • Иновативна система за мениджмънт на човешките ресурси
  • Член на DPD Group
Спиди работи, за да осигурява нови възможности и перспективи за бизнес развитие на своите клиенти. Най-голямата българска куриерска компания притежава потенциал, опит и ноу-хау, предлага иновативен подход и оптимални решения на своите партньори и клиенти.

Основният корпоративен фокус на Спиди е в посока да продължи устойчивата тенденция за бизнес растеж чрез увеличаване на пазарния дял в куриерския бранш, предоставяне на все по-качествени и конкурентоспособни решения и услуги, успешно реализиране на проекти и поддържане на високи нива на удовлетвореност на клиентите.
Намерете офис на Speedy

Намери офис