ТАРИФА
* Цените са в лева и валидни към дата 19.03.2024
Заявка за куриер: 0 7001 7001 за абонати на фиксирани мрежи; 1 7001 7001 за абонати на мобилните оператори; *7001 – кратък номер за заявка за куриер (за всички мобилни оператори).
КУРИЕРСКИ УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ
Стандарт 24 часа [505]
Срок на доставка: 1 работен ден

Стандарт 24 часа - доставка на пратки на територията на България.

 


ПРОМОЦИОНАЛНА ЦЕНА 2.99 лв.
(с включени всички такси и ДДС) за пратки до 3 кг, изпратени от офис/автомат до автомат! Промоцията е валидна до 31.08.2024 г. 

 

Ако сте електронен търговец и предлагате Спиди на сайта си като опция за доставка на Вашите пратки, можете да се възползвате от отстъпки до 30%. За повече информация: [email protected].

Основната цена при Стандарт 24 часа се формира на базата на цените за доставка между офиси/автомати на Спиди, а клиентът има възможност да избере евтина добавка за взeмане от адрес или доставка до адрес в зависимост от тегловия диапазон.

Тарифно тегло (кг) Основна цена (лв.) Добавка за вземане от адрес (лв.) Добавка за доставка до адрес (лв.)
до 3 4.43 1.49 4.26
до 6 6.16 4.26 7.06
до 10 7.58 4.26 7.06
до 20 13.55 9.85 9.85
над 20 13.55 + 0.58 за всеки следващ кг 14.04 14.04

Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.
Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Срок на доставка: 24 часа (между офисите на Спиди).

Стандарт 24
часа се предлага за пратки до 31.5 кг в 5 теглови диапазона.

Таксува се по-голямото между обемно и физическо тегло на пакетите (1 m³=200 кг).
Пратки с физическо тегло до 20 кг не се таксуват по обемно тегло (1 =200 кг), освен ако последното не надхвърля 50 кг.

Всички пратки до Автомат трябва да са еднопакетни и с размери по-малки от 60 x 35 x 37 см.
Повече информация може да видите на: https://www.speedy.bg/bg/automats-information


Доставка на пратка в събота: За нетипични адреси, за които подателят не е сигурен, че получателят ще е на адреса, настоятелно приканваме пратките да се изпращат за получаване до най-близкия или предпочитан от получателя офис. Мрежата на Спиди към момента включва над 600 офиса и автомата и продължава да се разраства. За тези получатели, които държат да получат пратката си на адрес, препоръчваме доставката да бъде насочена за понеделник или ще ползват опцията с допълнително заплащане на доставка до нетипичен адрес в събота, в размер на 3.79 лв. с вкл. ДДС, като актуален мобилен телефон на получателя е задължително условие за успешната доставка. Нетипични са всички адреси, които не са фирмени адреси на клиенти по договор на Спиди с предварително дефинирано работно време за посещение в събота.

КУРИЕРСКИ УСЛУГИ за Румъния, Гърция, Кипър, Унгария, Чехия, Хърватия, Словения, Словакия и Полша.
Speedy CEE Economy [202]

 

Тарифно тегло (кг) ЗОНА РУМЪНИЯ
цена (лв.)
ЗОНА ГЪРЦИЯ
цена (лв.)
ЗОНА КИПЪР
цена (лв.)
ЗОНА УНГАРИЯ
цена (лв.)
ЗОНА ЧЕХИЯ
цена (лв.)
ЗОНА CEE
цена (лв.)
до 1 кг 8.76 10.69 28.28 7.81 7.81 7.81
до 2 кг 9.48 12.22 31.87 9.78 9.78 9.78
до 3 кг 10.18 12.22 35.44 9.78 9.78 9.78
до 4 кг 18.17 18.17 39.38 38.45 53.45 75.94
до 5 кг 18.17 18.17 42.96 38.45 53.45 75.94
до 7 кг 22.63 22.63 - 45.94 63.43 84.68
до 10 кг 27.84 27.84 - 45.94 63.43 84.68
до 20 кг 36.05 36.05 - 45.94 63.43 88.19
над 20 кг

36.05 + 1.81 за всеки следващ килограм над 20

36.05 + 1.81 за всеки следващ килограм над 20 - 45.94 до 31.5 кг 63.43 до 31.5 кг 88.19 до 31.5 кг
държава РУМЪНИЯ ГЪРЦИЯ КИПЪР УНГАРИЯ ЧЕХИЯ ХЪРВАТИЯ, СЛОВЕНИЯ, СЛОВАКИЯ, ПОЛША

Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво. Към цените се начислява надбавка тол-такса.
Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

Всички отказани от получателя пратки се връщат директно към подателя в деня на отказа и за сметка на изпращача на пратката.

 

Доставка до/изпращане от офис:

Услугата е валидна за изпращане на пратки от/до офис на Спиди в България и адресирани до офис/автомат в Румъния, Гърция, Унгария, Полша, Чехия, Словакия, Хърватия и Словения.

 

Срок за доставка: 2-5 работни дни, без деня на взимане на пратката, почивни дни и официални празници. За някои отдалечени населени места и острови е възможно удължаване срока за доставка на 8 работни дни. 
Срокът за доставка до Кипър е до 10 работни дни без деня на взимане, почивни дни и официални празници.
Посочените срокове за доставка са индикативни.


Параметри:
- Румъния – многопакетни пратки до 10 пакета в пратка с максимално допустимо тарифно тегло на пакет до 31.5 кг
Гърция – еднопакетни пратки до 50 кг
Кипър – еднопакетни пратки до 5 кг
Унгария, Хърватия, Словения, Чехия, Словакия и Полша – еднопакетни пратки до 31.5 кг
- Максимална дължина (най-големият размер на пакета) е до 175 см
- За пратките с тарифно тегло над 3 кг до държавите Унгария, Хърватия, Словения, Чехия, Словакия и Полша максималните размери в см са: сборът от дължината + удвоения сбор на височината и широчината не трябва да надвишава 300 см
- Таксува се по-голямото между обемно и физическо тегло на пакетите (1 m3=200 кг)


Отстъпки:

- Допълнителна отстъпка в размер на 5% от цената за пратки, изпратени от офис/автомат на Спиди в България до Румъния, Гърция и Кипър.

- Допълнителна отстъпка в размер на 5% от цената за пратките се прилага и когато пратката е адресирана до поискване от офис/автомат в Румъния.

Списък на офисите на DPD в Румъния с адреси и работни времена е достъпен на следния адрес:  Office contact details - DPD Romania Office contact details

Списък на автоматите на DPD в Румъния с адреси и работни времена е достъпен на следния линк:  DPD Collect Lockers Address - DPD Romania

Списък на офисите и автоматите в Гърция с адреси и работни времена е достъпен на следния линк: Offices map


Заявка за Collection Request
:
Заявки за вземане на пратки от Източна и Централна Европа до България с услуга Speedy CEE Economy се приемат и обработват до 15:00 ч. от понеделник до петък. Заявки, получени след 15:00 ч. се считат за получени на следващия работен ден и се обработват тогава. Адресът на изпращача се посещава от куриер в стандартно работно време до два работни дни след деня на обработване на заявката (без фиксиран час), като пратките се приемат само ако изпращачът е готов да ги предаде и ако няма разминаване в заявения и реалния брой пратки. Моля да имате предвид, че при заявки за взимане  на пратки от Източна и Централна Европа до България е необходимо да бъде посочен местен телефон и имейл на подателя.


Опаковка
: Опаковката на пратката е ангажимент на изпращача. Надеждната и подходяща опаковка е гаранция за сигурността на пратката. Запознайте се с основни правила и препоръки за опаковане на пратките.


За допълнителна информация и справки

MySpeedy;
- 0 7001 8001 (за абонати на фиксирани мрежи) и 1 7001 8001 (за абонати на мобилните оператори);
[email protected]

Възможна е допълнителна опция Наложен платеж, като стойността на сумата се декларира в местната валута на държавата – получател. Превалутирането в български лева на сумите по събрани наложени платежи в чужда валута се извършва по курс купува на Райфайзен Банк в деня на изплащането им.
КУРИЕРСКИ УСЛУГИ ЗА ЕВРОПА - СУХОПЪТНИ ДОСТАВКИ ОТ БЪЛГАРИЯ ДО ЕВРОПА
DPD ECONOMY - от врата подател до врата получател [306]
Зона Държавадо 0.5 кг до 5 кг до 10 кг до 31.5 кг до 40.0 кг
ПРОМО ЗОНА 2 АВСТРИЯ, ГЕРМАНИЯ 39.48 39.48 46.98 46.98 108.08
ПРОМО ЗОНА 3 БЕЛГИЯ, ФРАНЦИЯ, ИТАЛИЯ, НИДЕРЛАНДИЯ 54.48 54.48 64.45 64.45 125.57
ЗОНА 3 ДАНИЯ, ЛЮКСЕМБУРГ 73.45 76.96 85.72 89.22 150.32
ПРОМО ЗОНА 4 ИСПАНИЯ 70.68 70.68 83.16 83.16 144.28
ЗОНА 4 ЕСТОНИЯ, ФИНЛАНДИЯ, ЛАТВИЯ, ЛИТВА, ПОРТУГАЛИЯ, ШВЕЦИЯ 105.01 108.48 119.03 124.27 185.40
Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.
Следните пощенски кодове не се обслужват с услуги: DPD ECONOMY - от врата подател до врата получател [306]
ДАНИЯ 3900-3999
ИСПАНИЯ 35000-35999, 38000-38999, 51000-52999
ИТАЛИЯ 47031, 47890-47899
ФИНЛАНДИЯ 22100, 22101, 22120, 22130, 22131, 22140, 22150, 22151, 22160, 22220, 22240, 22260, 22270, 22271, 22310, 22320, 22330, 22340, 22410, 22411, 22430, 22520, 22530, 22540, 22550, 22610, 22630, 22710, 22720, 22730, 22810, 22820, 22830, 22840, 22910, 22920, 22930, 22940, 22950, 22999
ФРАНЦИЯ 00001-00030, 00100-00151, 00153-00299, 00361-00429, 00500-00699, 00750-00999, 96000-97999, 97100-97499, 98100-98999
Зони и време на доставки
Държава Зона дни Държава Зона дни Държава Зона дни
АВСТРИЯ ПРОМО ЗОНА 2 3 - 4 БЕЛГИЯ ПРОМО ЗОНА 3 4 - 5 ДАНИЯ ЗОНА 3 4 - 5
ЕСТОНИЯ ЗОНА 4 5 - 6 ФИНЛАНДИЯ ЗОНА 4 5 - 7 ФРАНЦИЯ ПРОМО ЗОНА 3 4 - 5
ГЕРМАНИЯ ПРОМО ЗОНА 2 3 - 4 ИТАЛИЯ ПРОМО ЗОНА 3 4 - 5 ЛАТВИЯ ЗОНА 4 4 - 5
ЛИТВА ЗОНА 4 4 - 5 ЛЮКСЕМБУРГ ЗОНА 3 4 - 5 НИДЕРЛАНДИЯ ПРОМО ЗОНА 3 4 - 5
ПОРТУГАЛИЯ ЗОНА 4 5 - 7 ИСПАНИЯ ПРОМО ЗОНА 4 5 - 6 ШВЕЦИЯ ЗОНА 4 5 - 6

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

Срок за доставка: посочените срокове за доставка са в работни дни. Указаното време е индикативно (обичайното транзитно време до основните градове в посочените държави).

Изисквания за успешна доставка: След регистриран неуспешен опит за доставка на адреса на получателя е възможно пратката да бъде оставена в местна пощенска станция или офис на партньорската служба.

За пратки, адресирани до острови и отдалечени населени места; пратки, подлежащи на митническа обработка; пратки с неактуален/непълен адрес или без посочен от възложителя телефон за контакт с изпращача и получателя, както и за пратки от/до адрес по местоживеене, посоченото време на доставка може да бъде удължено. В зависимост от населеното място в България, в което се намира подателят на пратката, срокът за доставка може да бъде удължен с един работен ден.

Задължително е да се посочват местен за държавата телефонен номер и коректен е-мейл адрес на получателя във връзка с услугата Предикт (предварително известяване за точно определен часови прозорец за доставка).

За доставка на пратки до кампуси/университети в Германия е необходимо освен име, телефонен номер, имейл и адрес, да се посочат и номер на сграда/блок и номер на стая на получателя.  

При доставки до бизнес сгради в Германия е задължително освен име, телефонен номер, имейл и адрес на получателя да се посочи и номер на звънец.

Всички отказани от получателя пратки се връщат директно към подателя в деня на отказа и за сметка на изпращача на пратката.

Допълнителна такса Доставка до острови и отдалечени райони: За доставка до някои острови и отдалечени райони (виж списъка с пощенски кодове) се начислява надбавка в размер на 48 лв. с вкл. ДДС.

Следните острови са със статут на автономна област и до тях се предлага само услуга AIR EXPRESS (Зона 4):  Канарски острови (Тенерифе, Фуертевентура, Ла Палма), областите Сеута и Мелила.

За немският град Бюзинген-ам-Хохрайн, който се намира на територията на Швейцария, са необходими митнически документи.

При изпращане на пратки до CAMPIONE D'ITALIA CO (п.к 22061), Италия е необходимо пратката да бъда придружена от фактура и митническа декларация.

За държавите Швеция и Финландия, пратките изпратени до частни адреси ще бъдат пренасочени към най-близкия офис на партньора ни.


Ограничения: Всяка пратка може да се състои само от един пакет с максимално физическо тегло 40 кг. Минимални размери: 22.9х16.2 см, максимална дължина (най-големия размер на пакета) до 175 см. Максимални размери в см: сборът от дължината + удвоения сбор на височината и широчината не трябва да надвишава 300 см.

Списък със забранени за транспортиране стоки и вещества

Пратки, приети от куриер за транспорт, независимо дали те все още се намират на територията на Република България или извън нея, не могат да бъдат пренасочени или стопирани.

Отстъпки: Допълнителна отстъпка в размер на 5% от цената за пратки доставени до офис на Спиди в България и плюс 5% допълнителна отстъпка за пратки, изпратени до поискване от офиси на DPD на територията на цяла Испания, Франция, Австрия, Германия, Швеция, Дания, Финландия, Белгия, Люксембург, Нидерландия, Естония, Латвия, Литва, Португалия и Италия.


Опаковка: Опаковката на пратката е ангажимент на изпращача. Надеждната и подходяща опаковка е гаранция за сигурността на пратката. Запознайте се с основни правила и препоръки за опаковане на пратките.

Бутилирано вино се приема за транспорт само в опаковките на Спиди за 1 брой или за 3 броя бутилки и задължително пътуват като отделни единични пратки.  
Документални пратки задължително се поставят в картонен плик.
Отделни пакети, присъединени един към друг с опаковъчна лента не се приемат за транспортиране. Трябва да са поставени в една по-голяма и достатъчно здрава кутия.


Обявена стойност: Услугата се предлага за международни пратки с тарифно тегло до 32 кг. В цената за извършване на услугата е включена отговорност на Спиди в размер до 100 лв. с вкл. ДДС. Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при следните условия: https://www.speedy.bg/bg/declared-value.


За допълнителна информация и справки
MySpeedy;
- 0 7001 8001 (за абонати на фиксирани мрежи) и 1 7001 8001 (за абонати на мобилните оператори);
[email protected]

КУРИЕРСКИ УСЛУГИ ЗА ЕВРОПА - СУХОПЪТНИ ДОСТАВКИ ОТ ЕВРОПА ДО БЪЛГАРИЯ
DPD ECONOMY COLLECTION REQUEST DELIVERY - от врата подател до врата получател [308]
Зона Държавадо 0.5 кг до 5 кг до 10 кг до 31.5 кг
ЗОНА 2 АВСТРИЯ, ГЕРМАНИЯ, УНГАРИЯ 78.70 82.21 92.72 97.99
ЗОНА 3 БЕЛГИЯ, ХЪРВАТИЯ, ЧЕХИЯ, ДАНИЯ, ФРАНЦИЯ, ИТАЛИЯ, ЛЮКСЕМБУРГ, НИДЕРЛАНДИЯ, ПОЛША, СЛОВАКИЯ, СЛОВЕНИЯ 99.72 103.24 112.00 115.52
ЗОНА 4 ЕСТОНИЯ, ФИНЛАНДИЯ, ЛАТВИЯ, ЛИТВА, ПОРТУГАЛИЯ, ИСПАНИЯ, ШВЕЦИЯ 131.29 134.80 145.31 150.56
Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.
Следните пощенски кодове не се обслужват с услуги: DPD ECONOMY COLLECTION REQUEST DELIVERY - от врата подател до врата получател [308]; DPD ECONOMY COLLECTION REQUEST - от врата подател до офис на Спиди [307]
АВСТРИЯ 6691, 6991-6993
ДАНИЯ 3900-3999
ЕСТОНИЯ 88002-88005, 91301-91314, 93001
ИСПАНИЯ 35000-35999, 38000-38999, 51000-51999, 52000-52999
ИТАЛИЯ 47031, 47890-47899
ФИНЛАНДИЯ 22000-22999, 22100, 22101, 22120, 22130, 22131, 22140, 22150, 22151, 22160, 22220, 22240, 22260, 22270, 22271, 22310, 22320, 22330, 22340, 22410, 22411, 22430, 22520, 22530, 22540, 22550, 22610, 22630, 22710, 22720, 22730, 22810, 22820, 22830, 22840, 22910, 22920, 22930, 22940, 22950, 22999
ФРАНЦИЯ 00001-00030, 00100-00151, 00153-00299, 00361-00429, 00500-00699, 00750-00999, 96000-97999, 97100-97499, 98100-98999
ШВЕЦИЯ 11115, 13025, 13032-13034, 13036, 13038, 13039, 13041-13045, 18495, 18499, 26013, 37022, 43080-43085, 47535, 47536, 47551-47553, 57090, 57295, 59093, 59095, 59391-59393
Зони и време на доставки
Държава Зона дни Държава Зона дни Държава Зона дни
АВСТРИЯ ЗОНА 2 3 - 4 БЕЛГИЯ ЗОНА 3 4 - 5 ХЪРВАТИЯ ЗОНА 3 4 - 5
ЧЕХИЯ ЗОНА 3 3 - 4 ДАНИЯ ЗОНА 3 4 - 5 ЕСТОНИЯ ЗОНА 4 5 - 6
ФИНЛАНДИЯ ЗОНА 4 5 - 7 ФРАНЦИЯ ЗОНА 3 4 - 5 ГЕРМАНИЯ ЗОНА 2 3 - 4
УНГАРИЯ ЗОНА 2 2 - 3 ИТАЛИЯ ЗОНА 3 4 - 5 ЛАТВИЯ ЗОНА 4 4 - 5
ЛИТВА ЗОНА 4 4 - 5 ЛЮКСЕМБУРГ ЗОНА 3 4 - 5 НИДЕРЛАНДИЯ ЗОНА 3 4 - 5
ПОЛША ЗОНА 3 3 - 4 ПОРТУГАЛИЯ ЗОНА 4 5 - 7 СЛОВАКИЯ ЗОНА 3 2 - 3
СЛОВЕНИЯ ЗОНА 3 3 - 4 ИСПАНИЯ ЗОНА 4 5 - 6 ШВЕЦИЯ ЗОНА 4 5 - 6

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.


Заявка за COLLECTION REQUEST

 

Срок за доставка: посочените срокове за доставка са в работни дни. Указаното време е индикативно (обичайното транзитно време до основните градове в посочените държави). В срока за доставка не се включват денят на взимане на пратката, почивни дни и официални празници.

Изисквания за успешно взимане на пратка: За взимане на пратки от кампуси/университети в Германия е необходимо освен име, телефонен номер, имейл и адрес, да се посочат и номер на сграда/блок и номер на стая на подателя.  
При взимане на пратка от бизнес сгради в Германия е задължително освен име, телефонен номер, имейл и адрес на подателя да се посочи и номер на звънец.

За пратки, адресирани от острови и отдалечени населени места; пратки, подлежащи на митническа обработка; пратки с неактуален/непълен адрес или без посочен от възложителя телефон за контакт с изпращача и получателя, както и за пратки от/до адрес по местоживеене, посоченото време на доставка може да бъде удължено. В зависимост от населеното място в България, в което се намира получателят на пратката, срокът за доставка може да бъде удължен с един работен ден.

Допълнителна такса Доставка до острови и отдалечени райони: За взимане от някои острови и отдалечени райони (виж списъка с пощенски кодове) се начислява надбавка в размер на 48 лв. с вкл. ДДС. 

Ограничения: Всяка пратка може да се състои само от един пакет с максимално физическо тегло 31.5 кг. Минимални размери: 22.9x16.2 см, максимална дължина (най-големия размер на пакета) до 175 см. Максимални размери в см: сборът от дължината + удвоения сбор на височината и широчината не трябва да надвишава 300 см.

Списък със забранени за транспортиране стоки и вещества.

Опаковка: Опаковката на пратката е ангажимент на изпращача. Надеждната и подходяща опаковка е гаранция за сигурността на пратката. Запознайте се с основни правила и препоръки за опаковане на пратките.

Документални пратки задължително се поставят в картонен плик.
Отделни пакети, присъединени един към друг с опаковъчна лента не се приемат за транспортиране. Трябва да са поставени в една по-голяма и достатъчно здрава кутия.

Отстъпки: Допълнителна отстъпка в размер на 5% от цената за пратки, получени от офис на Спиди в България: https://www.speedy.bg/bg/speedy-offices-automat

Обявена стойност: В цената за извършване на услугата е включена отговорност на Спиди в размер до 100 лв. с вкл. ДДС. Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при следните условия: https://www.speedy.bg/bg/declared-value.

Основни параметри при обработка на заявки за услуга COLLECTION REQUEST и изпълнение на услугата: Заявки за Collection Request се приемат и обработват до 16:00 ч. от понеделник до петък. Заявки, получени след 16:00 ч., се считат за получени на следващия работен ден и се обработват тогава. За да бъде обработена заявката, е необходимо след като се попълни и потвърди в модула, да се заяви за куриер от поле „Незаявени пратки от чужбина“. Адресът на изпращача се посещава от куриер в стандартно работно време до два работни дни след деня на приемане на заявката (без фиксиран час), като пратките се приемат, само ако изпращачът е готов да ги предаде и ако няма разминаване в заявения и реалния брой пратки. В случай, че изпращачът на пратката е частно лице, срокът за изпълнение на заявката може да бъде удължен. Задължително условие е предоставянето на актуален местен телефонен номер на изпращача в съответната държава.

В случай че заявката за пратка с услуга Collection Request не бъде обслужена до 5 работни дни, същата ще бъде анулирана.

Приемат се само еднопакетни пратки и всеки пакет се таксува поотделно.

Възложителят винаги е платец на услугата. Номерът на  заявката е номерът на генерираната товарителница през MySpeedy. Справки по направени заявки за Collection Request може да се правят през уеб приложението или като изпратите имейл с номера на товарителница до [email protected]. Изключение правят случаите, в които Възложителят е изпращачът в чужбина. В такъв случай куриерската услуга се заплаща от получателя в български лева.

За допълнителна информация и справки:
0 7001 8001 - за абонати на фиксирани мрежи, на цената на един градски разговор
1 7001 8001 - за абонати на мобилните оператори, според абонаментния план
e-mail: [email protected]

 

ПАЛЕТНИ УСЛУГИ
PALLET 1 BG [412] [413]
Срок на доставка: 1 работен ден / 2 работни дни

Икономически ефективна услуга за доставка на палетизирани товари на територията на България. 
Оптимални цени в зависимост от вида на палета и дестинацията за транспортиране. Платете не повече, отколкото струва!

 

Ако сте нов клиент и нямате договор със Спиди, сега можете да се възползвате от промоционални отстъпки за услуги Pallet One на територията на България.
За повече информация: https://services.speedy.bg/offer-request/


Цената за доставка се формира в зависимост от параметрите на палета (размери на основата, височина и физическо тегло), брой палети в една пратка, дестинация на транспорта.
Цената за извършване на услугата се калкулира от Спиди съобразно действителните размери на пратката,  а не съобразно посочените от заявителя на услугата, в случай че при контролно измерване бъдат установени разлики спрямо декларираните от подателя/заявителя физическо тегло и размери.  Ако товарът излиза от очертанията на палета, взема се предвид максималната ширина и дължина на пратката, както и реалната височина. При констатирано несъответствие със заявката, цената се прекалкулира, като разликата е за сметка на платеца на услугата.

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Видове палети:
ЕВРО ПАЛЕТ: 80х120 см
ИНДУСТРИАЛЕН ПАЛЕТ 100: 100х120 см
ИНДУСТРИАЛЕН ПАЛЕТ 120: 120х120 см
НЕСТАНДАРТЕН ПАЛЕТ S1: 150х120 см
НЕСТАНДАРТЕН ПАЛЕТ S2: 175х120 см
НЕСТАНДАРТЕН ПАЛЕТ S3: 200х120 см

 

Срокове за доставка:
PALLET 1 BG PREMIUM [412] - 1 работен ден (за населени места с график на обслужване, срокът се удължава до деня за посещение на населеното място). 
PALLET 1 BG ECONOMY [413] - 2 работни дни (за населени места с график на обслужване, срокът се удължава до деня за посещение на населеното място).

 

Услугата е валидна за палетизирани пратки с максимално физическо тегло за един палет 1200 кг и максимална височина 200 см. Пратки с различни размери или тегло се приемат след потвърждение на заявката от Оператора.

 

Допълнителна опаковка: В случаите, когато при приемане на палетизирана пратка в склад/офис на Спиди се прецени, че опаковката й е недостатъчна и/или може да причини разсипване/увреждане на съдържанието на пратката или на други пратки, Спиди ще доукрепи съдържанието на палета/палетите с допълнителна опаковка (стреч фолио) като платецът на куриерската услуга следва да заплати и допълнителната опаковка.

PALLET 1 RO [432]

Доставка на палети от/до България до/от Румъния.

Оптимални и персонализирани цени в зависимост от вида на палета и дестинацията за транспортиране. Платете не повече, отколкото струва.

Заявка за Pallet 1 Collection request.

Цената за доставка се формира в зависимост от параметрите на палета (размери на основата, височина и физическо тегло), брой палети в една пратка, дестинация на транспорта.

Цената за извършване на услугата се калкулира от Спиди съобразно действителните размери на пратката,  а не съобразно посочените от заявителя на услугата, в случай че при контролно измерване бъдат установени разлики спрямо декларираните от подателя/ заявителя физическо тегло и размери.  Ако товарът излиза от очертанията на палета, взема се предвид максималната ширина и дължина на пратката, както и реалната височина. При констатирано несъответствие със заявката, цената се прекалкулира, като разликата е за сметка на платеца на услугата.

Всяка палетна пратка до/от Румъния е задължително да бъде придружена от фактура, описваща съдържанието на стоката и нейната стойност. Фактурата е необходимо да бъде поставена на видимо върху палетната пратка място до товарителницата за транспортиране на същата.

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Видове палети:
Евро палет 80х120 см
Индустриален палет 100х120 см
Индустриален палет 120х120 см
Максимална височина 200 см

 

Срок за доставка: 2 - 4 работни дни. Посочените срокове за доставка са индикативни.

 

Ограничения: Услугата е валидна за палетизирани товари с максимално физическо тегло до 1000 кг за един палет и височина до 200 см.

 

Опаковка: Опаковката на пратката е ангажимент на изпращача и е необходимо използването на подходяща външна опаковка, опазваща стоката по време на транспортиране, както и на вътрешна такава, като уплътнения, стиропор, бабъл фолио в зависимост от естеството на пратката. В случаите, когато при приемане на палетизирана пратка в склад/офис на Спиди се прецени, че опаковката й е недостатъчна и/или може да причини разсипване/увреждане на съдържанието на пратката или на други пратки, Спиди ще доукрепи съдържанието на палета/палетите с допълнителна опаковка (стреч фолио) като платецът на куриерската услуга следва да заплати и допълнителната опаковка.

 

Обявена стойност: Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при максимална стойност на пратка в размер на 10 000 лв.

https://www.speedy.bg/bg/declared-value

 

Основни параметри при обработка на заявки с услуга Pallet 1 CR:
Заявки за Pallet 1 CR за взимане на палети от Румъния се приемат и обработват до 15:00 ч. от понеделник до петък. Заявки, получени след 15:00 ч. се считат за получени на следващия работен ден и се обработват тогава.

Адресът на изпращача се посещава от куриер в стандартно работно време до два работни дни след деня на приемане на заявката (без фиксиран час), като палетите се приемат, само ако изпращачът е готов да ги предаде и ако няма разминаване в заявения и реалния брой.

Приемат се многопакети, като максималнияt брой палети на една товарителница е 6 бр.

Възложителят винаги е платец на услугата. Изключение правят случаите, в които Възложителят е изпращачът в чужбина. В такъв случай куриерската услуга се заплаща от получателя в български лева.

Номерът на  заявката е номерът на генерираната товарителница през MySpeedy. Справки по направени заявки за Collection Request може да се правят през уеб приложението или като изпратите имейл с номера на товарителница до [email protected].

 

Допълнителна информация и цена при конкретно запитване:
MySpeedy;
- 0 7001 8001 (за абонати на фиксирани мрежи) и 1 7001 8001 (за абонати на мобилните оператори);
[email protected]

Обявена стойност: Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при максимална стойност на пратка в размер на 10 000 лв.

https://www.speedy.bg/bg/declared-value

за взимане на палети от Румъния
PALLET 1 GR [442]

Доставка на палетизирани пратки до/от Гърция.

Заявка за Pallet 1 Collection request.

Параметри Цена (лв.)
Тип oснова Тарифно тегло (кг) Височина (см) Солун Останалата част от Гърция
(без острови и полуострови)
Евро палет 80x120 см до 750 до 200 218.62 280.39
Индустриален палет 100х120 см  до 1100 до 200 306.68 390.17

Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.
Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.


Задължително условие при всяка палетизирана пратка за доставка до Гърция е да бъде придружена от CMR-товарителница с мокър печат в 4 екземпляра и фактура, удостоверяваща стойността и съдържанието на стоката (възможно е да бъде и копие).

Цената за извършване на услугата се калкулира от Спиди съобразно действителните размери на пратката, а не съобразно посочените от заявителя на услугата, в случай че при контролно измерване бъдат установени разлики спрямо декларираните от подателя/ заявителя физическо тегло и размери.  Ако товарът излиза от очертанията на палета, взема се предвид максималната ширина и дължина на пратката, както и реалната височина. При констатирано несъответствие със заявката, цената се прекалкулира, като разликата е за сметка на платеца на услугата.

Параметри: Необходимо изискване е товарът да бъде палетизиран. Височина до 200 см. Посочената цена е валидна за един брой палет с посочените размери. За доставка до острови и полуострови е необходимо предварително съгласуване на имейл [email protected] 

Срок за доставка: до 3 работни дни за Солун, за останалите населени места – до 4 работни дни. Посочените срокове за доставка за индикативни.

Обявена стойност: Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при максимална стойност на пратка в размер на 10 000 лв.

https://www.speedy.bg/bg/declared-value

Основни параметри при обработка на заявки с услуга Pallet 1 CR:
Заявки за Pallet 1 за взимане на палети от Гърция се приемат и обработват до 15:00 ч. от понеделник до петък. Заявки, получени след 15:00 ч. се считат за получени на следващия работен ден и се обработват тогава.
Адресът на изпращача се посещава от куриер в стандартно работно време до два работни дни след деня на приемане на заявката (без фиксиран час), като палетите се приемат, само ако изпращачът е готов да ги предаде и ако няма разминаване в заявения и реалния брой.

Приемат се многопакети, като максималният брой палети на една товарителница е 6 бр.

Възложителят винаги е платец на услугата. Изключение правят случаите, в които Възложителят е изпращачът в чужбина. В такъв случай куриерската услуга се заплаща от получател в български лева. Номерът на  заявката е номерът на генерираната товарителница през MySpeedy. Справки по направени заявки за Collection Request може да се правят през уеб приложението или като изпратите имейл с номера на товарителница до [email protected].

Справки и запитвания: 
MySpeedy;
- 0 7001 8001 (за абонати на фиксирани мрежи) и 1 7001 8001 (за абонати на мобилните оператори);
[email protected]

МЕЖДУНАРОДНИ КУРИЕРСКИ УСЛУГИ
AIR EXPRESS [302]
Тарифно тегло (кг)ЗОНА 1
Цена (лв.)
ЗОНА 2
Цена (лв.)
ЗОНА 3
Цена (лв.)
ЗОНА 4
Цена (лв.)
0.50 кг113.53116.29142.42184.88
1.00 кг136.91138.91167.02210.99
1.50 кг166.96160.51191.62253.41
2.00 кг190.32187.73221.50314.68
2.50 кг207.02211.46246.09350.39
3.00 кг223.75233.45270.69373.31
3.50 кг240.48255.43295.28404.53
4.00 кг257.18277.42319.88435.74
4.50 кг273.91299.41344.47466.95
5.00 кг290.64321.40369.07498.16
5.50 кг307.37343.38393.66529.38
6.00 кг324.08365.37418.26560.58
6.50 кг340.81387.36442.85591.79
7.00 кг357.54409.35467.45623.00
7.50 кг374.27431.33492.05654.21
8.00 кг390.98453.32516.64685.43
8.50 кг407.71475.32541.24716.64
9.00 кг424.44497.30565.83747.85
9.50 кг441.16519.29590.43779.06
10.00 кг457.87541.27615.02810.28
Цените са крайни, с включени ДДС (където е приложим) и Такса гориво.
Зони и време на доставки
Зона Държава
ЗОНА 1
Срок на доставка 1-2 дни
АВСТРИЯ, БЕЛГИЯ, ХЪРВАТИЯ, КИПЪР, ЧЕХИЯ, ДАНИЯ, ЕСТОНИЯ, ФИНЛАНДИЯ, ФРАНЦИЯ, ГЕРМАНИЯ, ГЪРЦИЯ, УНГАРИЯ, ИРЛАНДИЯ, ИТАЛИЯ, ЛАТВИЯ, ЛИТВА, ЛЮКСЕМБУРГ, МАЛТА, НИДЕРЛАНДИЯ, ПОЛША, ПОРТУГАЛИЯ, СЛОВАКИЯ, СЛОВЕНИЯ, ИСПАНИЯ, ШВЕЦИЯ
ЗОНА 2
Срок на доставка 1-3 дни
АЛБАНИЯ, АНДОРА, БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА, ФАРЬОРСКИ ОСТРОВИ, ГИБРАЛТАР, ГРЕНЛАНДИЯ, ВАТИКАН, ИСЛАНДИЯ, ИЗРАЕЛ, ЛИХТЕНЩАЙН, МОНАКО, ЧЕРНА ГОРА, НОРВЕГИЯ, САН МАРИНО, СЪРБИЯ, ШВЕЙЦАРИЯ, ТУРЦИЯ, ВЕЛИКОБРИТАНИЯ, ГЪРНСИ, ДЖЪРСИ, КАНАРСКИ ОСТРОВИ
ЗОНА 3
Срок на доставка 2-5 дни
АЗЕРБАЙДЖАН, БАХРЕЙН, БАНГЛАДЕШ, АРМЕНИЯ, БУТАН, БРУНЕЙ, КАМБОДЖА, КАНАДА, ШРИ ЛАНКА, КИТАЙ, ТАЙВАН, ГРУЗИЯ, ХОНКОНГ, ИНДИЯ, ИНДОНЕЗИЯ, ЯПОНИЯ, ЙОРДАНИЯ, ЮЖНА КОРЕЯ, КУВЕЙТ, ЛАОС, МАКАО, МАЛАЙЗИЯ, МАЛДИВИ, МОНГОЛИЯ, МОЛДОВА, ОМАН, НЕПАЛ, СЕВЕРНИ МАРИАНСКИ ОСТРОВИ, ПАЛАУ, ПАПУА НОВА ГВИНЕЯ, ФИЛИПИНИ, ИЗТОЧЕН ТИМОР, КАТАР, САУДИТСКА АРАБИЯ, СИНГАПУР, ВИЕТНАМ, ТАЙЛАНД, ОБЕДИНЕНИ АРАБСКИ ЕМИРСТВА, САЩ
ЗОНА 4
Срок на доставка 2-6 дни
АЛЖИР, АМЕРИКАНСКА САМОА, АНГОЛА, АНТИГУА И БАРБУДА, АРЖЕНТИНА, АВСТРАЛИЯ, БАХАМСКИ ОСТРОВИ, БАРБАДОС, БЕРМУДСКИ ОСТРОВИ, БОЛИВИЯ, БОТСВАНА, БРАЗИЛИЯ, БЕЛИЗ, СОЛОМОНОВИ ОСТРОВИ, БРИТАНСКИ ВИРДЖИНСКИ ОСТРОВИ, БУРУНДИ, КАМЕРУН, КАБО ВЕРДЕ, КАЙМАНОВИ ОСТРОВИ, ЦЕНТРАЛНОАФРИКАНСКА РЕПУБЛИКА, ЧАД, ЧИЛИ, КОЛУМБИЯ, КОМОРСКИ ОСТРОВИ, МАЙОТ, РЕПУБЛИКА КОНГО, ДЕМОКРАТИЧНА РЕПУБЛИКА КОНГО, ОСТРОВИ КУК, КОСТА РИКА, КУБА, БЕНИН, ДОМИНИКА, ДОМИНИКАНСКА РЕПУБЛИКА, ЕКВАДОР, ЕЛ САЛВАДОР, ЕКВАТОРИАЛНА ГВИНЕЯ, ЕТИОПИЯ, ЕРИТРЕЯ, ФОЛКЛЕНДСКИ ОСТРОВИ, ФИДЖИ, ФРЕНСКА ГВИАНА, ФРЕНСКА ПОЛИНЕЗИЯ, ДЖИБУТИ, ГАБОН, ГАМБИЯ, ГАНА, КИРИБАТИ, ГРЕНАДА, ГВАДЕЛУПА, ГУАМ, ГВАТЕМАЛА, ГВИНЕЯ, ГВИАНА, ХАИТИ, ХОНДУРАС, КОТ Д'ИВОАР, ЯМАЙКА, КАЗАХСТАН, КЕНИЯ, КИРГИЗСТАН, ЛЕСОТО, ЛИБЕРИЯ, МАДАГАСКАР, МАЛАВИ, МАРТИНИКА, МАВРИТАНИЯ, МАВРИЦИЙ, МЕКСИКО, МОНСЕРАТ, МАРОКО, МОЗАМБИК, НАМИБИЯ, НАУРУ, АРУБА, НОВА КАЛЕДОНИЯ, ВАНУАТУ, НОВА ЗЕЛАНДИЯ, НИКАРАГУА, НИГЕРИЯ, НИУЕ, МИКРОНЕЗИЯ, МАРШАЛОВИ ОСТРОВИ, ПАКИСТАН, ПАНАМА, ПАРАГВАЙ, ПЕРУ, ГВИНЕЯ-БИСАУ, ПУЕРТО РИКО, РЕЮНИОН, РУАНДА, СВЕТА ЕЛЕНА, СЕЙНТ КИТС И НЕВИС, АНГУИЛА, СЕЙНТ ЛУСИЯ, СЕН МАРТЕН, СЕЙНТ ВИНСЪНТ И ГРЕНАДИНИ, САО ТОМЕ И ПРИНСИПИ, СЕНЕГАЛ, СЕЙШЕЛСКИ ОСТРОВИ, СИЕРА ЛЕОНЕ, РЮА, СУДАН, СУРИНАМ, СВАЗИЛЕНД, ТАДЖИКИСТАН, ТОГО, ТОНГА, ТРИНИДАД И ТОБАГО, ТУНИС, ТУРКМЕНИСТАН, ТЪРКС И КАЙКОС, ТУВАЛУ, УГАНДА, ЕГИПЕТ, ТАНЗАНИЯ, АМЕРИКАНСКИ ВИРДЖИНСКИ ОСТРОВИ, БУРКИНА ФАСО, УРУГВАЙ, УЗБЕКИСТАН, ВЕНЕЦУЕЛА, САМОА, ЗАМБИЯ


Въздушни доставки от България на непалетизирани (пакетни) пратки от врата до врата.

 

Цените са крайни, с включени такса гориво и ДДС, там където е приложимо.
Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Възложителят винаги е платец на услугата или същата се заплаща от трета страна с договорни отношения, когато това е изрично уговорено. Изключение правят случаите, в които възложителят е изпращачът в чужбина. В такъв случай куриерската услуга се заплаща от получател в български лева.

 

Срок за доставка: посочените срокове за доставка са в работни дни. Указаното време е индикативно (обичайното транзитно време до основните градове в посочените държави). В срока за доставка не се включват деня на взимане на пратката, почивни дни и официални празници.
Срокът за доставка може да бъде удължен с 1 или 2 работни дни според графика за обслужване на населено място на получателя. За пратки, адресирани до острови и отдалечени населени места; пратки, подлежащи на митническа обработка; пратки с неактуален/непълен адрес или без посочен от възложителя телефон за контакт с изпращача и получателя, както и за пратки от/до адрес по местоживеене, посоченото време за доставка може да бъде удължено.
В зависимост от населеното място в България, в което се намира подателят на пратката, срокът за доставка може да бъде удължен с един работен ден.


Допълнителна такса острови и отдалечени райони
: за доставка до някои отдалечени райони се начислява надбавка в размер на 48 лв. с вкл. ДДС.


Изисквания към услуга Air Express за пратки извън ЕС:
Нискостойностни пратки на стойност до 40 евро задължително трябва да бъдат придружени от проформа-фактура, като стойността описана в нея трябва да бъде до 40 евро. Бланка за проформа-фактура можете да откриете на следния адрес: speedy-proforma-invoice-2020.pdf. При пристигането на пратката в крайната дестинация е възможно местната митница да начисли допълнителни такси.
Високостойностни пратки на стойност над 40 евро могат да бъдат транспортирани само със следните придружаващи документи, които се подготвят от подателя на пратката:
1. Митническа декларация за износ.
2. Оригинална търговска фактура.
3. Пакинг лист (документ с вида и описание на опаковката).
Възможно е в случаите на по-специфично съдържание пратката да се стопира в склад на Оператора и да се поискат допълнителни сертификати, декларации или други необходими документи за отпътуване на пратката.
Посочените придружаващи документи задължително се поставят в джоб на видно място върху пратката.

Ангажимент на подателя е предварително да се е запознал с условията по износ на територията на Р България. Ангажимент на получателя е да е запознат с разпоредбите по внос в съответната държава.

При промяна на адрес или населено място за доставка след отпътуването на пратката се начислява допълнителна такса в размер на 24 лв. с вкл. ДДС.

При поискване на допълнителна услуга Фиксиран час за доставка, се начислява допълнителна такса в размер на 24 лв. с вкл. ДДС.


Отстъпки:
Допълнителна отстъпка в размер на 5% от цената за пратки доставени в офис на Спиди в България.


Връщане на пратки от страни извън ЕС
: в случай на връщане/внос на недоставена пратка от страна извън ЕС се начисляват допълнителни такси за връщане, митническо оформяне и митни сборове за стоката.


Ограничения
: Всяка пратка може да се състои само от един пакет с максимално тарифно тегло 10 кг.

Таксува се по-голямото между обемно и физическо тегло на пакетите (1 m³=200 кг).

За Турция не се приемат пратки със съдържание: храни, напитки, чай, хранителни добавки,  лекарства, техника,  резервни части, авточасти, лични документи (паспорт, лична карта, шофьорска книжка). Съгласно новите разпоредби в Турция за всички недокументални пратки се начислява такса за освобождаване към получателя.

Не се извършват доставки до пощенски кутии.

Не се приемат пратки със съдържание парфюми, флакони под налягане, храна, лекарства, алкохол, бижута и банкноти.

Задължително е да бъде предоставен местен телефонен номер на получателя.


Обявена стойност
: В цената за извършване на услугата е включена отговорност на Спиди в размер до 100 лв. с вкл. ДДС. Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност при максимална стойност на пратка в размер на 3000 лв.: https://www.speedy.bg/bg/declared-value.

Гуми [704]
Срок на доставка: 1 работен ден
Физическо тегло (кг)до 10 кгдо 16 кгдо 32 кг
Цена (лв.)11.04 за пакет / 1 бр. гума 16.04 за пакет / 1 бр. гума 34.40 за пакет / 1 бр. гума
Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Услугата е многопакетна. Една пратка може да съдържа до 10 пакета.
Крайната цена за пратка се определя на база физическото тегло на всеки пакет в пратката и съответстващата му цена съгласно ценовата тарифа.

Срок за доставка: 1 работен ден (за населени места с график на обслужване, срокът се удължава до деня за посещение на населеното място).

Tyres Balkans [707]
Срок на доставка: 2-5 работни дни
Физическо тегло (кг)до 10 кгдо 16 кгдо 32 кг
Цена (лв.)12.71 за пакет / 1 бр. гума 16.04 за пакет / 1 бр. гума 34.40 за пакет / 1 бр. гума
Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.

Към цените могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от индивидуалните параметри на пратката или избрани допълнителни услуги. Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.

 

Специална многопакетна услуга, която осигурява достъпна цена и качествена доставка на гуми за леки автомобили до Румъния.

Една пратка може да съдържа до 10 пакета.
Крайната цена за пратка се определя на база физическото тегло на всеки пакет в пратката и съответстващата му цена съгласно ценовата тарифа.

 

Срок за доставка: 2 до 5 работни дни, без деня на взимане на пратката, почивни дни и официални празници.

Към тарифните цени по услугите могат да се начисляват допълнителни такси, посочени по-долу в Тарифата.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛУГИ И ТАКСИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ
Наложен платеж

Наложен платеж е допълнителна услуга, при която Спиди се ангажира да събере от получателя предварително посочена от подателя сума и да я изплати в установените срокове на подателя на пратката. Гарантира на подателя, че стоката ще бъде заплатена в срок, а на получателя - че ще заплати стока, която реално получава.

Приложима е за пратки на територията на България, както и за пратки от България за Румъния, Гърция, Унгария, Хърватия, Словения, Чехия, Словакия, Полша и Кипър.

Срокове за изплащане на суми от наложен платеж
За пратки на територията на България За пратки от България до
Източна и Централна Европа
В брой на адрес / Банков превод От офис на Спиди
в първия работен ден след деня на доставка на пратката в първия работен ден след деня на доставка на пратката в рамките на работното време на офиса за суми до 1000 лв. и от 14:00 до 17:00 за суми над 1000 лв. до 8 работни дни след деня на доставка на пратката

 

Суми от Наложен платеж се изплащат всеки работен ден от понеделник до петък.
Суми от Наложен платеж се изплащат по банков път или в брой на адрес на изпращане, лично на потребителя-подател, срещу предоставяне на лична карта, или на упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно.

Дните за изплащане на суми от Наложен платеж, съгласно посочените срокове, следва да съвпадат с графика за посещение на съответното населено място, ако има такъв.

 

Комисиони за извършване на услуга Наложен платеж
за
вътрешни
пратки
при изплащане на НП на клиента по банков път и/или при изплащане на НП на клиента в брой, в офис на Спиди 1.2% от стойността на НП, но не по-малко от 1.20 лв.
при изплащане на НП на клиента в брой, на адрес на клиента 1.2% от стойността на НП, но не по малко от 1.80 лв.
когато сумата по НП е платена от получателя на пратката с банкова карта на ПОС-терминал, получателят на НП заплаща такса, която се начислява отделно или в допълнение към комисионата за НП, валидна за услугата 0.96% от стойността на НП
за
международни
пратки
за пратки от България за Източна и Централна Европа и Гърция (независимо от начина на изплащане на НП на клиента)

2.4% от стойността на НП, но не по-малко от 2.40 лв.

когато сумата по НП е платена от получателя на пратката в Гърция с банкова карта на ПОС-терминал, получателят на НП заплаща такса, която се начислява отделно или в допълнение към комисионата за НП, валидна за услугата 1.44% от стойността на НП, но не по-малко от 0.60 лв.
за пратки от България до Румъния (независимо от начина на изплащане на НП на клиента) 1.8% от стойността на НП, но не по-малко от 1.80 лв.
когато сумата по НП е платена от получателя на пратката в Румъния с банкова карта на ПОС-терминал, получателят на НП заплаща такса, която се начислява отделно или в допълнение към комисионата за НП, валидна за услугата 0.96% от стойността на НП
за пратки от България до Кипър (независимо от начина на изплащане на НП на клиента) 2.4% от стойността на НП, но не по-малко от 5.40 лв.

Цените са крайни, с включен ДДС.


Комисионата за услуга НП се начислява като част от куриерската услуга и се заплаща от платеца на същата, освен, ако не е указано друго.

Услугата НП се предлага за нови и употребявани стоки и предмети на стойност до 9999 лв. за пратки за България, 5 000 леи за Румъния, 499.99 евро за Гърция и Кипър, и 3000 евро за Унгария, Хърватия, Словения, Чехия, Словакия и Полша.

Сумата по НП се декларира в местната валута на получаващата страна (за Гърция - в евро, за Румъния - в леи, за България - в лева и т.н.). Превалутирането в български лева на сумите по събрани НП в чужда валута се извършва по курс "Купува" на УниКредит Булбанк АД в деня на изплащането им.

Конкретното съдържание на пратката е предмет на отношенията между подател и получател.
Обявената сума на наложения платеж се заплаща от получателя при доставката на пратката.

Обратна разписка и обратни документи
Услуга ОБРАТНА РАЗПИСКА [8] ОБРАТНИ ДОКУМЕНТИ [6] ОТЛОЖЕНИ ОБРАТНИ ДОКУМEНТИ [60]
Цена (лв.) 3.53 3.53 5.02

Допълнителната услуга Обратна разписка е приложима, когато желаете да разполагате с документ за извършената доставка с положен собственоръчно подпис на получателя.

Допълнителната услуга Обратни документи може да се използва когато е необходимо получателят да попълни и разпише приложени в пратката документи.

Услуга Цена (лв.)
ОБРАТНИ ДОКУМЕНТИ ЗА РУМЪНИЯ

5.56

ОТЛОЖЕНИ ОБРАТНИ ДОКУМЕНТИ ЗА РУМЪНИЯ 8.41

Цените са крайни, с включен ДДС.


Услугите Обратна разписка, Обратни документи и Отложени обратни документи са приложими за вътрешни пратки на територията на България. За пратки до Румъния е възможно използването само на услуга Обратни документи.

Обратна разписка и Обратни документи се заявяват винаги предварително от подателя на пратката и цената за извършването им се заплаща от получателя на същите.
За всички клиенти на Спиди е валидна преференциална цена за доставка на пратки с услуга Обратни документи, като същата е приложима при спазване на условието да бъдат предадени от получателя в момента на доставката.

Обратен амбалаж
Услуга ОБРАТЕН АМБАЛАЖ EPAL [601] ОБРАТЕН НЕСТ. АМБАЛАЖ [605] ОТЛОЖЕН ОБР. АМБАЛАЖ EPAL [602] ОТЛОЖЕН ОБР. НЕСТ. АМБАЛАЖ [606]
Цена (лв.) 6.13 9.25 7.57 10.46
Цените са крайни, с включени ДДС и такса гориво.

 

С услугите Обратен Амбалаж могат да се връщат обратно на подателя дървени палетни скари, с максимални размери до 120х120 см, като амбалаж, тип EPAL, е европалетна (120х80 см) скара, отговаряща на изискванията за размер, дебелина, маркировка по стандарта за EPAL. Услугата се заявя при изпращането на палетната пратка с услуги Pallet 1 BG.

Обявена стойност

С услугата Обявена стойност можете да гарантирате сигурността на вашите пратки срещу проява на обичайните рискове по време на транспортирането им. Допълнителна услуга е препоръчителна, когато изпращате пратки, съдържащи нови стоки или такива в гаранция и стойността им надвишава включената в цената за извършване на услугата по транспортиране, отговорност на Спиди.

Обявена стойност на пратките е договорена отговорност на Оператора в случай на загуба, кражба или повреда на пратка до размера на обявената от подателя стойност на съдържанието. Допълнителна услуга Обявена стойност се предоставя за палетизирани пратки с услуга Pallet 1 и за непалетизирани пратки с услуги, които съдържат пакети с единично тарифно тегло на пакет не повече от 32 кг. Тя трябва да съответства на действителната стойност на съдържанието на пратката и подлежи на доказване с документи, които се предоставят от Потребителя. Условията за предоставяне на допълнителна услуга Обявена стойност на пратките са подробно описани в Общите условия на Спиди за приемане, пренасяне и доставка на пратки с неуниверсална пощенска услуга.

Възможна е допълнителната услуга Обявена стойност за пратки от/до България до/от Източна и Централна Европа с услуга Speedy CEE Economy при максимална стойност на пратката в размер на 3000 лв. За пратки с наложен платеж до Полша, услуга Обявена стойност е задължителна.

 

Такса Обявена Стойност
Услуги Отговорност на Спиди,
включена в цената за
извършване на услугата
Такса (от обявената стойност на пратката) Максимални нива на
Обявена стойност
Нечупливо съдържание Чупливо съдържание
Услуги на територията на България
СТАНДАРТ 24 ЧАСА до 15 лв. 0.24% 0.6% 10 000 лв.
PALLET 1 BG до 200 лв. 0.24% 0.24% 10 000 лв.
Международни услуги
DPD ECONOMY до 100 лв. 1.2% (но не по-малко от 9.60лв.) 1.2% (но не по-малко от 9.60лв) 3 000 лв.
AIR EXPRESS до 100 лв. 1.2% (но не по-малко от 9.60лв.) 1.2% (но не по-малко от 9.60лв) 3 000 лв.
SPEEDY CEE ECONOMY до 15 лв. 1.2% 1.2% 3 000 лв.
PALLET 1 RO до 200 лв. 0.24% 0.24% 10 000 лв.
PALLET 1 GR до 200 лв. 0.24% 0.24% 10 000 лв.

Цените са крайни, с включен ДДС.

Съдържанието на дадена пратка се счита за чупливо, ако цялото или част от него съдържа стъкло, плексиглас, пластмаса, порцелан, фаянс, керамика, пратката е козметика, техника, картина и е означено със знак "Чупливо". Всички останали стоки се считат за пратки с нечупливо съдържание.

Магазинаж
Допълнителната услуга Магазинаж предоставя възможност на клиентите, които са възпрепятствани да получат пратката в рамките на два дни от крайния срок на доставка, да го направят в удобно за тях време. Валидна е за пратки "до поискване" от офис с тарифно тегло над 5 кг.
След изтичането на 2 дни от крайния срок на доставка на пратката, започва да се начислява "Магазинаж" за всеки ден от нейния престой.

Тарифно тегло (кг) Цена (лв.)
до 5 0.00
от 5 до 10 1.26
до 600 2.52
над 600 за всеки добавени 200 кг 2.52

Цените са крайни, с включен ДДС.

Такса товаро-разтоварни операции (ТРО)

За обработка на товари се начислява ТРО. За непалетизирани пратки – 1.20 лв. с вкл. ДДС на всеки 50 кг след първите 50 кг.
Такса ТРО се прилага за основни куриерски услуги.

Пощенски паричен превод

ПОЩЕНСКИ ПАРИЧЕН ПРЕВОД (на територията на България)

Срок за изплащане на Пощенски парични преводи: на следващия работен ден след деня на приемане на пощенския паричен превод от подателя. Срокът за изплащане може да бъде удължен в зависимост от графика за посещение на съответното населено място, за което е адресиран Пощенският превод, ако е приложим такъв.

Параметри на услугата:
Пощенски парични преводи се приемат от подателя в брой в офис на Спиди.
Пощенски парични преводи се изплащат на получатели без сключен договор със Спиди в брой от посочен от подателя офис на Спиди или на посочения адрес на получателя.

Цена за извършване на услугата:
Такса за приемане и предаване на Пощенски паричен превод от офис до офис на Спиди – 1.2% от стойността на паричния превод, минимум 1.80 лв.
Такса за предаване на Пощенски паричен превод на адрес на получателя– 1,2% от стойността на паричния превод, минимум 1.80 лв. + 6.00 лв. за посещение на адрес на получателя.
Таксите са платими от подателя на Пощенския паричен превод.

Отвори и Тествай

Услуга "Отвори" е допълнителна услуга, която дава възможност на получателя да отвори и прегледа пратката в присъствието на куриера и да се увери в съдържанието ѝ, преди да получи пратката. 

Услуга "Тествай" е допълнителна услуга, която позволява на получателя да отвори пратката в присъствието на куриера, да се увери в съдържанието ѝ и да тества изправността/работоспособността на стоката, преди да получи пратката. Съдържанието на пратка с активна опция "Тествай " се предоставя на получателя за тест за период до 10 минути, в присъствието на куриера.

Когато се ползват за пратки с допълнителна услуга Наложен платеж, опциите „Отвори“ и/или „Тествай“ се предоставят без допълнителна такса.

Когато се ползват за пратки без допълнителна услуга Наложен платеж, опциите „Отвори“ и/или „Тествай“ се предоставят срещу заплащане на допълнителна такса от 1.20 лв. с ДДС на пратка.

Опциите са приложими за пакетни услуги в България и Румъния, както и за услуга Гуми в България. Същите се заявяват винаги от подателя на пратката.

Опциите не са приложими за доставки до Автомати.

При избор на едната от двете услуги, подателят дава своите инструкции с каква услуга да се върне пратката и за чия сметка да бъдат разходите за новата куриерска услуга по връщането, в случай на отказ от получаване след Отвори/Тествай.

Всички дължими куриерски услуги (включително такси по допълнителни услуги), ако са за сметка на получателя, се събират преди предоставяне на пратката за преглед и/или тест.

Допълнителна такса Тежък пакет

Непалетизирана пратка е тежка или обемна, ако един или повече пакети в нея са с тарифно тегло над 50 кг. Тарифно тегло е по-голямото между обемното и физическото тегло на пакета, като обемното тегло се определя в съотношение 1 =200 кг.
Таксата се начислява към тарифната цена за съответната пакетна услуга на платеца по товарителница и е в размер на 24 лв. с вкл. ДДС за всеки пакет в пратка, който е с декларирано или контролно измерено тарифно тегло над 50 кг.

Такса за обработка на адрес

За пратки в и от България, с товарителници подготвени по електронен път, се прилага допълнителна такса в размер на 0.25 лв. с ДДС на товарителница. Това важи САМО в случай че след приемане се установи, че пратката е с неточно зададен адрес (непълно или неточно са попълнени данните в съответните полета на адресната част).

Такса Доставка до острови и отдалечени райони

За обслужване на пратки, адресирани до/от острови, отдалечени или труднодостъпни райони, е възможно да се приложи допълнителна такса „Доставка до острови и отдалечени райони“ към цената на куриерската услуга.

Актуални услуги, към които се прилага таксата: DPD Economy Pick-up, DPD Economy Collection Request Delivery, Air Express

Таксата е в размер на: 48 лв. с ДДС.

 

Надбавка Тол-такса

Надбавка Тол-такса се прилага при пратки с вътрешни и международни куриерски услуги (непалетизирани и палетизирани такива), доставяни на или изпращани от територията на Република България.

Размерът на Надбавка Тол-такса се определя от и актуализира при всяка промяна в обхвата и размера на таксите за ползване на пътната инфраструктура, определени с Наредба за условията, реда и правилата за изграждане и функциониране на смесена система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние.

Актуалният размер на Надбавка тол-такса се оповестява ежемесечно на сайта на Оператора.